Реалізація Всеукраїнської програми Ментального здоров`я "Ти як?"

 

ЯК ЗБЕРЕГТИ МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ`Я  УМОВАХ ВІЙНИ

З учнями початкових класів проведено заняття "Як зберегти ментальне здоров`я в умовах війни". Разом визначили поняття ментальне здоров`я та його складові, створили карту ментального здоров`я класу та навчились основним технікам дихання , таким ,як "Метелик" , "Квітка та свічка" та "Дихання по квадрату".
Збереження емоційного благополуччя та підтримка психологічного клімату в дитячих колективах - основна задача психологічної служби закладу .






6 простих способів зберегти ментальне здоров'я

1. Чіткий та сталий розпорядок дня 
2. Фізична активність 
3. Повноцінне харчування 
4. Спільні заняття з рідними, друзями 
5. Тактильні контакти (обійми з рідними)
6. Можливість виговоритися 























 ТЕРАПЕВТИЧНІ ІГРИ СВІТЛАНИ РОЙЗ 

Улюблені рухливі ігри для дітей початкових класів 👌
"Обійманці"- гра яка допомагає заземлитися, поновити відчуття тілесності.Повернення до відчуттів тіла, контакт з близькими та можливість діяти допомагають дитині віднайти відчуття стабільності та поновити зв`язок із собою, дорослими та навколишнім світом. 

 У грі також зібрані ідеї поробок, які дитина може створювати самостійно або разом з батьками. Ці поробки включають різноманітні матеріали, які сприяють творчому самовираженню та стимулюють сенсорний дотик. Вони допомагають дітям зануритися у світ приємних відчуттів та розслаблення, сприяючи їхньому емоційному розвитку та саморегуляції, а також глибшому зв’язку з батьками. numo.mon.gov.ua/gra-obijmanci-praktikum-blizkosti?color-red=&icon-6=#:~:text=Гра%20“Обійманці”%20–%20терапевтична%20ігрові,язок%20між%20батьками%20та%20дітьми.

 

"КАРТКИ СИЛИ"
Запропоновані картки містять зображення тварин, птахів, риб, комах, а також певних об’єктів та явищ природи.На звороті картки є невеличкий опис із пропозицією до дії. Така гра допомагає дітям розвинути комунікативні навички, акторські здібності та спонукає до роздумів про те , яку силу дає той, чи інший образ, тому гра може бути  певним діагностичним та терапевтичним інструментом.https://www.unicef.org/ukraine/documents/power-cards











 ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА В СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЯХ


Після проходження ресурсного марафону в ГО "СЦК "Задзеркалля" , було розроблено заняття для дітей з елементами тренінгу. За основу було взято Ізраїльську модель першої психологічної допомоги у гострій стресовій ситуації, з якою мене, як психолога,  було ознайомлено на курсі . Обов`язковою умовою було поведення тренінгу і передача знань не менш , як 40 чоловік. Тому цикл подібних занять був проведений майже у всіх класах з 5-х по 11-ті. 
Під час занять діти ознайомились з теоретичною частиною , дізнались що таке стрес , стресова реакція , які бувають види стресу та неспецифічні реакції на стрес . В основній (практичній) частині навчились техікам допомоги та самодопомоги під час стресових ситуацій, зробили пам`ятки першої допомоги . Також кожен учасник мав змогу проаналізувати свої реакції організму на гостру стресову ситуацію . Закінчили заняття руханкою "Крокуй до укриття " , в якій задіяні всі згадані на занятті техніки самодопомоги .










"КОЛЬОРОВІ

 ПАЛЬЧИКИ"

Арт- терапія - одна з форм роботи для покращення ментального здоров`я. 

Це вид психотерапії та психологічної корекції, оснований на мистецтві та творчості. Вперше цей термін вжив британський педагог і митець Андріан Гілл у 1938 р. при описі своєї роботи та незабаром він отримав широке розповсюдження.

У вузькому сенсі слова під арттерапією зазвичай йдеться про терапію образотворчим мистецтвом з метою аналізу та позитивного впливу на психоемоційний стан людини.

Чому корисно малювати пальцями


Малювання пальцями – чудовий сенсорний досвід для дітей. Це дозволяє їм відчувати фарбу на своїх пальцях і текстуру паперу, створюючи мультисенсорний досвід, яким можуть насолоджуватися діти будь-якого віку. Малювання пальцями допомагає розвивати дрібну моторику та координацію рук і очей, оскільки діти вчаться контролювати свої пальці, створюючи різні форми та малюнки.

Крім цього, малювання – прекрасний спосіб заохотити дітей до творчості та самовираження. Використовуючи свої пальці, діти можуть створювати унікальні та фантазійні малюнки, які відображають їх особистість та інтереси. Цей вид мистецтва також дозволяє виражати свої емоції, що може бути особливо корисним для дітей, яким важко висловити свої почуття.

Крім того малюванням пальцями є профілактикою і корекцією тривожності, соціальних страхів, пригніченості, засобом зниження психоемоційного напруження, агресивності та гіперактивності.

Тиждень психологїї у Аджамському ліцеї


З метою підвищення інтересу до діяльності психологічної служби усіх учасників освітнього процесу , розширення , поглиблення знань з психології , збереження ментального здоров`я та обміну досвідом з 15 до 19 квітня в закладі проходив Тиждень психології. 

У межах тижня було проведено акцію "Комплімент кожному", проведено години психолога у середніх та старших класах. 


Учні початкових класів залюбки взяли участь у проведенні ігор на психологічне розвантаження. Учні 7-9 класів долучились до проведення онлайн -гри "Чи добре ти розумієшся в психології ?" "Емоції людини : знайди пару ".

 Серед працівників освітнього  закладу було розповсюджено пам`ятки  "Рекоменадції щодо профілактики емоційного вигорання".






















Рухливі ігри та нейрогімнастика для ментального здоров`я


Підтримуємо ментальне здоров`я👌

Організували рухливі ігри з картками Світлани Ройз, та нейрогімнастичні вправи , які мають на меті допомогти дітям віднайти внутрішній ресурс, відчути свою силу та знизити рівень стресу .










Яку роль відіграє гра в житті дитини ?

Велике значення має колективна ігрова діяльність. Саме в ній діти розвивають свої комунікативні здібності: навчаються доброзичливого спілкування, вміння співпереживати, співчувати, висловлювати свої думки, розуміти власні емоції та емоційні стани інших людей.









 Під впливом занять з нейрогімнастики в організмі відбуваються позитивні структурні зміни – удосконалюється мозкова функція регулювання та контролю, зокрема, самоконтролю, розвиваються рухливість, рівновага та пластичність нервових процесів.













 Планета толерантності✋


Щорічно в Аджамському ліцеї 16 листопада проходить День (терпимості) толерантності . 
Основною метою таких заходів є : 
  • ознайомити дітей з поняттями "толерантність " та "толерантна людина"
  • виховати дружні стосунки між дітьми 
  • розвивати у дітей почуття емпатії , терпимості, доброти , поваги.
 Під час заняття діти розмальовували картинки відповідної тематики , складали асоціативне дерево та асоціативні  надписи на долоньках, складали віночок толерантності, виконували руханку і заодно вивчили вірш про можливість  дружби між схожими і в той же час такими різними людьми, розбирали притчі та казки, переглядали мультфільми на тему толерантності та добра .









Нейрографіка  як  метод арт- терапії для дітей ВПО


У рамках підтримки ментального здоров`я дітей внутрішньо переміщених осіб. соціально- психологічною службою Аджамського ліцею проведено заняття з арт-терапії, де діти знайомились з методом нейрографіки. Цей  підхід дозволяє через творчість знижувати психоемоційне напруження та гармонізувати внутрішній стан .

 Метою заняття було надати дітям знання про способи підтримки власного емоційного здоров`я, а також допомогти ім впоратися зі стресом за допомогою мистецтва.

 Гра "Обійманці" - практикум близькості


Діти, які пережили травматичний досвід, можуть бути чутливими до фізичного контакту та не давати до себе доторкатися. Найбезпечніший спосіб трансформації для дітей – це гра. 

Дуже люблю використовувати в роботі картки сили, картки із завданнями , метафоричні картки . Всі початкові класи ліцею теж вподобали  такий формат роботи . До того ж, це гарний спосіб згуртувати дитячий колектив .
 
На фото класичний варіант використання карток Світлани Ройз.  А я хочу поділитись способом, як ще можна використовувати такі картки в іграх з дітьми .⤵⇲

Гра називається "сліпа курка", не знаю , чому саме така назва, не я її вигадала . 
Беремо декілька карток з тваринами (чи предметами ), чи можливо картки Домана,будь-які картки які у вас є. Прикріплюємо їх до дошки магнітами . Обираємо дитину з класу (по бажанню), яка буде біля дошки забирати одну з карток на свій розсуд. Всі інші повертаються спиною до дошки, після слів ведучого - "сліпа курка", далі діти закривають очі, рахують до 5 (поки з дошки знімається картка) і повертаються обличчям до дошки, і повинні назвати  картку , яку зняли. Така гра тренує пам`ять і увагу, а також допомагає зняти діткам напругу в тілі і розвантажитись психоемоційно.





 Арт-терапевтична вправа "Парасолька" для стабілізації психоемоційного стану дитини і зниження тривожності.





🎨Тож для роботи підійдуть олівці, фломастери чи гуаш та аркуш паперу або ж можна малювати паличкою на землі, крейдою на поверхні...Робота проходить у 4 етапи.

▶ 1 етап. Попросіть дитину зверху або в центрі аркуша зобразити парасольку таку, яка могла б захистити від будь-яких зовнішніх невзгод. Нехай дитини розфарбує її так, як їй найбільш подобається.

▶ 2 етап. Попросіть дитину зобразити фігурку хлопчика або дівчинки (проекцію себе) під парасолькою так, аби фігурка відчувала себе максимально захищеною від впливу навколишнього світу.

▶ 3 етап. Нехай дитина промалює кордони захисту парасольки. Тобто виділила той простір, який вона буде закривати собою від зовнішніх негараздів. (Буває, що діти не хочуть промальовувати ці кордони - це окей, і це швидше за все про її довіру до світу. Дітки, які прожили травмуючий досвід зазвичай себе оточують такими кордонами, як додатковим захистом).

▶ 4 етап. Попросіть дитину уявити, що крім того, що парасолька захищає, вона ще й має чарівну особливість: коли відкривається, з нею висипаються різні-різні радості і задоволення, які роблять людину під парасолею радіснішою і щасливішою. Нехай дитина промалює в захисному просторі парасольки всі радості, які спадають їй на думку.

▶ 5 етап. Важливо по завершенню техніки проговорити дитині, що ось ці радощі, які вона промалювала і є тими маленькими рятівними речами, які безпосередньо їй допомагають позбутися від суму, страху і поганого настрою. Їй варто просто в такі моменти підійти до своєї парасольки і скористатись однією із зазначених нею підказок.

Обіймаю серцем і нехай над кожним із вас буде своя захисна парасолька☂ 💛

Всеукраїнська акція  "16 днів проти насильства"


В рамках  Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" в Аджамському ліцеї, з учнями 5-10 класів проводиться гра "Правда чи дія проти насильства".

Такий формат занять допомогає дітям обговорити питання булінгу та інших видів насильства , отримати відповіді на незрозумілі питання, знайти спільні рішення в обговоренні спірних питань, побачити відношення однокласників до толерантності, агресивних  проявів, несправедливої критики  в обговорюваних ситуаціях, зрозуміти для себе що таке підтримка , чому важливо не мовчати коли бачиш, що когось ображають, чому важливо ділитись з іншими своїми турботами, як можна стримувати свій гнів. 

Також дана гра дає можливість зрозуміти кожному що можна зробити у своєму класі, щоб між однокласниками було менше конфліктів , дає змогу розвивати комунікативні навички та сприяє покращенню ментального здоров`я, так, як створює атмосферу довіри , щирості і відкритості.

Впровадження психологічних хвилинок в навчальний процес.

Кожній дитині для розвитку та доброго самопочуття потрібно щодня понад годину активно рухатись – такі рекомендації ВООЗ.

Впровадження «психологічних хвилинок» допоможе учням впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно налаштуватися на урок, на плідну роботу.

Регулярне виконання «психологічних хвилинок» у зручний час та слушній нагоді допоможе дітям стати більш спокійними, врівноваженими, а також дозволить краще зрозуміти свої почуття.




Також щоденна рухова активність – це запорука не лише фізичного, але й психологічного здоров’я: знижує дратівливість і тривожність; додає впевненості в собі; сприяє соціальній інтеграції у суспільстві.


Однією з цілей НУШ є поширення фізичної активності на уроках – кілька хвилин руханки допомагають дітям зняти напруження, розслабитись, перемкнути увагу, підняти настрій.

ЗДОРОВ`Я ВАМ І ВАШИМ ДІТКАМ !

Немає коментарів:

Дописати коментар